Hvorfor skaber sporing værdi for dine kunder?
Hvis bilen er ude af sporing har det betydning for sikkerhed, brændstofforbrug, dækslid og kørekomfort – alt sammen parametre, der vægtes højt af bilejere såvel som vognmænd og chauffører. Ved at tilbyde sporing på dit værksted er du med til at optimere forholdene for de vigtige parametre, hvilket har stor værdi for dine kunder.
Fremtidssikret sporingsudstyr
Hos Würth forhandler vi innovativt sporingsudstyr af høj kvalitet fra den velrenommerede amerikanske producent, Hunter Engineering. Fordelen ved dette udstyr er, at systemet kan opdateres med ny software, så det altid er i stand til at håndtere de nyeste bilmodeller og teknologier. Det giver dig sikkerhed for, at udstyret kan udføre opgaven hurtigt og præcist mange år fremover. Sporingsanlæggende fås i forskellige konfigurationer, så de kan passe ind på netop dit værksted.
Sparring om forretningsmodel
Vores specialister i værkstedsudstyr har mange års erfaring og du kan sparre med dem om, hvordan sporingskontrol og sporing bedst kan implementeres i din forretning. Nogle værksteder vælger at investere i et Quick Check Drive-anlæg, der kontrollerer sporingen for alle biler, som kommer ind på værkstedet. Ud fra resultatet kan de enten tilbyde kunderne en sporing/firehjulsudmåling eller fortælle dem, at alt er som det skal være og dermed give kunderne en god kundeoplevelse.
Mange bilister ved ikke, at deres bil er ude af sporing. Med et anlæg til automatisk sporingskontrol, kan du kontrollere alle køretøjer, der kommer ind på dit værksted. Ved hjælp af kamerateknologi foretager anlægget en detaljeret måling og beregner total toe og individuel camber. Det hele foregår på få sekunder og uden en mekaniker på sidelinjen. Hunter kalder det Quick Check Drive™.
Med udstyr fra Hunter er en sporing ikke bare en sporing. Du får udstyr som kan foretage en komplet 4-hjulsudmåling ved hjælp af patenteret kamerateknologi, som sikrer en uovertruffen nøjagtighed. Sporingssystemet er Windows-baseret og giver adgang til verdens største OEM-database med jævnlige softwareopdateringer, hvilket sikrer, at dit værksted altid anvender godkendte data, og er på forkant med udviklingen. Resultaterne illustreres som simple grafer, som er nemme at forstå og gennemgå sammen med din kunde.
Mange kunder vil gerne have dialogen om deres bil. En god kundedialog øger kundetilfredsheden og dermed loyaliteten. Det giver dig mulighed for at høre, hvilke parametre din kunde ligger vægt på, hvordan du kan hjælpe og du kan sætte ord på din service.
Udstyr fra Hunter giver redskaber, der underbygger kundedialogen. Et Quick Check Drive anlæg giver et grafisk overblik over bilens hjulstilling og om noget bør rettes
1. Din bil trækker til den ene side, når du kører lige ud, men slipper rattet.
2. Dit rat står skævt når du kører på en lige vej.
3. Dækkene er slidt forskelligt (f.eks. mest på enten yder- eller inderside).
4. Der er stor ændring når du drejer og rattet justeres ikke tilbage efter dit drej.

Har din kunde problemer med at undervognen sitrer under kørslen? En traditionel afbalancering er ikke altid tilstrækkelig for at fjerne uønsket vibration, støj og træk. Hunters afbalanceringsmaskine Road Force Elite er den eneste afbalanceringsmaskine simuleret vejtryk, der kan identificere eventuelle hårde punkter i dækket. Den foretager afbalancering og hjuldiagnose én arbejdsgang og du får en fuld diagnose på alle hjul. Dermed kan du sikre, at ingen dæk kører fra dit værksted med for højt vejtryk, der skaber dårlig køreoplevelse.